Zdrowie

Jakie witaminy warto uzupełniać w organizmie każdego dnia?

Witaminy to bardzo ważne elementy w organizmie każdego człowieka. Warto zadbać o ich odpowiednie dawkowanie, aby cieszyć się dobrym zdrowiem. Należy pamiętać, jakie z nich mogą być dla nas najlepsze. Jaka jest odpowiedź? Sprawdźmy.

Witamina C

Kwas askorbinowy, czyli tak zwana witamina C, to element, który jest bardzo ważny w naszym organizmie. Wszystko ze względu na fakt, że bierze on czynny udział w układzie odpornościowym. W ten sposób możemy cieszyć się odpornością na różnego rodzaju choroby. Jest to bardzo ważne w sezonie jesienno-zimowym, w którym możemy nabawić się grypy lub różnorodnych przeziębień. Witamina C sprawi, że będziemy na nie uodpornieni.

Suplementacja witaminy C opiera się na zażywaniu tabletek. W aptekach znaleźć można również różnorodne syropy lub proszki. Warto zaznaczyć, że wiele produktów takich jak soki posiada dzienną rekomendowaną dawkę do spożycia witaminy C. Szczególnie będzie to sok jabłkowy oraz pomarańczowy. Najwięcej tej witaminy znaleźć można właśnie w cytrusach.

Witamina C działa nie tylko na nasz układ odpornościowy, ale również na układ krążenia. Uszczelnia ona żyły oraz zapobiega powstawaniu różnorodnych problemów, w tym obrębie. Zyskują one odpowiednią elastyczność oraz są zabezpieczone przed powstawaniem zatorów. Witaminę C powinny zażywać szczególnie osoby starsze oraz dzieci.

Witamina C korzystnie wpływa również na nasz pęcherz. Osoby, które cierpią z powodu jego zapalenia, powinny zażywać większe dawki tej witaminy. Potrafi ona zakwasić nasz mocz oraz wyeliminować z niego wszelkie bakterie. Działa to korzystnie również na cały moczowód.

Warto podkreślić, że suplementacja witaminy C jest niezbędna dla naszego zdrowia. Wszystko ze względu na fakt, że ludzie kawie domowe oraz nietoperze nie są w stanie jej wyprodukować we własnym zakresie. Musimy więc pozyskiwać ją z zewnątrz.

Witamina D

Witamina D podobnie jak witamina C, korzystnie działa na nasz układ odpornościowy. W tym przypadku organizm może ją wyprodukować, jednak w jednym przypadku. Potrzebne jest do tego bowiem słońce. To właśnie promienie słoneczne, pobudzają nasze receptory do jej wytworzenia. Właśnie dlatego w okresie zimowym, gdy słońca nie ma zbyt wiele w ciągu dnia, ludzie mogą cierpieć na jej niedobór. Wówczas często można zapadać na różnorodne choroby.

Witamina D korzystnie wpływa również na nasz układ kostny. Przede wszystkim wzmacnia jego strukturę oraz zapobiega złamaniom. Jest to szczególnie ważne u osób starszych. Ta witamina także korzystnie działa na przyswajalność wapnia bezpośrednio w strukturę kostną. Jest to istotne dla sportowców.

Witamina B

Witamina B Świetnie sprawdza się u osób, które miały przebyte choroby. Przede wszystkim odpowiada za prawidłowe nawilżanie naszego organizmu. Szczególnie mowa tutaj o błonach śluzowych zarówno przełyku, jak i żołądka. Jest to bardzo ważne, szczególnie u osób, które stosowały chemioterapię. Dodatkowo ta witamina bezpośrednio działa na nasze zdrowie psychiczne. Reguluje wytwarzanie hormonów w mózgu. Dzięki temu osoby chorzy na depresję mogą osiągnąć najkorzystniejsze rezultaty w krótkim czasie. Witamina B pobudza również nasze trawienie oraz korzystnie wpływa na przenikanie składników odżywczych bezpośrednio do krwi.

Witamina B ma również bardzo ważne znaczenie w krwiotwórstwie. Za jej pośrednictwem są produkowane krwinki czerwone. W ten sposób można poprawić swoje krążenie oraz zaopatrywanie tkanek i mięśni w tlen oraz składniki odżywcze.

Chrom

Chrom jest pierwiastkiem, który w naszym organizmie również odgrywa wiele ważnych funkcji. Głównie mowa tutaj o utrzymaniu odpowiedniego stężenia cukru we krwi. Jest to szczególnie polecany pierwiastek do stosowania przez osoby borykające się z cukrzycą. Chrom normalizuje wytwarzanie insuliny.

Ten pierwiastek bierze również ważny udział w trawieniu. Pomaga on w przetwarzaniu tłuszczów, białek oraz cukrów. W ten sposób unika się zaparć oraz uczucia ciężkości w żołądku. Warto stosować go raz dziennie.

Leave a Comment

Nie przegap również:

Read More