Jedzenie

Jedzenie, którego nie może zabraknąć w podróży

Jedzenie to nieodłączny element każdej podróży. Właśnie teraz w okresie wakacyjnym najczęściej decydujemy się na nie oraz korzystamy z różnorodnych możliwości odpoczynku. Co zabrać ze sobą w długą podróż? Zobaczmy.

Lekkostrawne przekąski

Lekkostrawne przekąski to podstawa, w którą należy zainwestować. Jest to spowodowane szczególnie faktem, że podczas podróżowania stajemy się głodni lub z braku rzeczy do robienia chcemy zaspokoić swój głód. Właśnie wtedy sięgamy do torby oraz szukamy czegoś, czym możemy zapełnić swój czas.

Przede wszystkim takie przekąski to różnego rodzaju krakersy oraz chrupki. Warto wybrać takie, które są lekkostrawne oraz nie zawierają zbyt dużej ilości cukru oraz soli. Dzięki temu będziemy mogli zjeść ich dużo. Swoją uwagę należy również przykuć bezpośrednio do poziomu tłuszczu w tego typu przekąskach. Warto wiedzieć, że nie jest on naszym sprzymierzeńcem w różnego rodzaju wyjazdach, ponieważ powoduje uczucie ciężkości oraz może doprowadzić do wzdęć oraz problemów żołądkowych.

Przekąski warto wybrać pod względem własnych preferencji. Należy jednak uniknąć produktów, których działanie nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Zawsze warto wybierać przekąski, które już jedliśmy i wiemy, że nam nie zaszkodzą. Jest to szczególnie ważne w długich wycieczkach autobusem, w których dostęp do toalety może być utrudniony.

Owoce i warzywa

Kolejną propozycją są różnego rodzaju owoce oraz warzywa. Dzięki swoim właściwościom mogą dodać nam energii oraz zaspokoić w pewnym stopniu pragnienie. Jest to świetny sposób na regenerację w czasie każdej podróży. Należy jednak dokładnie wiedzieć, które z nich mogą okazać się najlepszymi. Jeśli mowa o owocach to z pewnością dobrze sprawdzą się banany, maliny oraz winogron. Są to rośliny stosunkowo niewielkie oraz łatwe w spożyciu. Warto unikać takich owoców jak jabłko, truskawka oraz brzoskwinia, ponieważ mogą one powodować wzdęcia oraz problemy żołądkowe.

Jeśli chodzi o warzywa to świetnie sprawdzi się na wyjazd marchewka oraz brokuł. Można spożywać je na surowo przy okazji rozluźniać mięśnie szczęki. Jest to bardzo ważne szczególnie w długich trasach.

Cukierki ziołowe

Dużą popularnością cieszą się ostatnio różnorodne cukierki, które oprócz dostarczenia nam odpowiedniej ilości węglowodanów również mogą wspomóc nasz organizm, który wystawiony jest na nienaturalną sytuację. Ziołowe cukierki mogą występować w różnorodnych smakach. W zależności od tego na jakie przypadłości cierpimy, możemy je ze sobą zabrać. Najczęściej będą to cukierki imbirowe lub z melisą. To właśnie one działają uspokajająco oraz zapobiegają wymiotom. Jest to bardzo ważne w podnóżach samochodem, gdzie występują drgania oraz częste zakręty.

Cukierki ziołowe mogą mieć różnorodne formy. Zazwyczaj spotyka się je jako landrynki, jednak nie zawsze. Mogą to być również lizaki lub kandyzowane przyprawy. Najczęściej w takiej formie spotyka się imbir, który jest popularną przekąską na przykład w krajach azjatyckich.

Co oprócz jedzenia zabrać na wycieczkę?

Na wycieczkę zdecydowanie przyda nam się również woda oraz termos z herbatą. Dzięki temu będziemy mogli uzupełnić płyny oraz zrelaksować się. W razie wystąpienia dolegliwości żołądkowych można szybko zareagować oraz go ogrzać. Warto w tym celu przygotować sobie również napar ziołowy z rumianku oraz mięty. Dzięki temu jelita będą mogły prawidłowo pracować a wszystkie mięśnie się rozkurczą.

Planując jadłospis na wycieczkę należy przede wszystkim zwrócić uwagę na lekkostrawność. Dzięki temu można uniknąć nieprzyjemności w czasie długich podróży na przykład za granicę. Warto również skupić się na konkretnych produktach. Świetnie sprawdzą się do tego zbożowe, niskotłuszczowe przekąski oraz świeże owoce i warzywa, które nie powodują wzdęć. Dzięki temu można będzie się zrelaksować oraz zregenerować poprzez syty posiłek. Zawsze warto planować dietę na podróż w oparciu o własne doświadczenia. Należy uniknąć produktów tłustych oraz takich, które zawierają laktozę.

Leave a Comment

Nie przegap również:

Read More